Marketing trends
Marketing har altid været og vil altid være et vigtigt element for enhver virksomhed. i forhold til at tiltrække kunderne og optimere deres omsætning og indtægter. I en verden der bliver mere og mere digitaliseret, er måden vi når vores slutkunderne på også blevet ændret. Her kommer nogle tips til, hvilke marketing trends, der er værd at holde sig for øje, hvis man er en selvstændig virksomhed.
Big data er en de parametre, man bliver nødt til at mestre, hvis man gerne vil have sin virksomhed med i det sjove selskab. Big data handler i den grad om, at indhente data på sine kunder og det marked man opererer på. Ved at have øget kendskab til sine kunders adfærd og liv generelt vil man bedre kunne tilpasse markedsføringen til dem, hvorfor de rigtige analyser udarbejdet på baggrund af big data er noget af det mest værdifulde en virksomhed kan være i besiddelse af.
Retargeting er et begreb, der bruges når man skal ramme brugere der allerede har ”liket” ens produkt eller firma én gang. Derved handler det om, at man på den eller anden måde, igen gør dem opmærksom på, at de rent faktisk har vist interesse for nogle af virksomhedens produkter. Uafhængigt af hvilket produkt, din virksomhed er indehaver er det muligt at ramme dine kunder igen, det kan blandt ske ved kategorisk retargeting, hvorfor kunderne bliver præsenteret for lignende produkter, som dét de har liket.
Hvis du har brug for sparring og rådgivning omkring din virksomhed, så er Business Angel en virksomhed, der hjælper selvstændige på forskellige parametre.