Fremtidens virksomheder skal have et bæredygtigt fokus
Vi lever i en tid hvor verden bliver mere og mere globaliseret, hvor handel mellem lande på tværs af kontinenter stiger og stiger, med det resultat, at der kommer flere nye virksomheder til i de forskellige lande, hvor disse bidrager til økonomisk vækst i de lande. Det medføre flere folk med penge, men vi lever samtidig i en tid, hvor der aldrig har været mere fokus på bæredygtighed, hvor mange er blevet mere bevidste om, at der skal være energivenlige – og miljøvenlige løsninger, som virksomhederne gerne skal støtte. I den forbindelse vil den større middelklasse vælge de virksomheder fra, som på den ene eller anden måde ikke har implementeret et bæredygtigt livssyn i deres ydelser.
Dette kombineret med den digitale tidsalder som vi lever i, gør, at der er hele tiden kommer nye innovative tiltag, som hurtigt kan ændrer den branche, hvori de indtræder.
Disse forskellige variabler har den indflydelse, at virksomheders generelle levecyklus vil være faldende, hvis ikke de formår at være proaktive og implementere nogle af verdens problemer inden for miljø og sundhed i deres strategi eller forretningsmodel. Det vil uden tvivl give øge mulighederne for at drive forretning i fremtiden, i og med de vil være bedre rustet.
Pointen er dermed, at man som virksomhedsejer eller som potentiel virksomhedsejer på et eller andet tidspunkt skal have en mere bæredygtig tilgang til sin virksomhed. Det giver ikke kun goodwill til virksomheden blandt kunderne, men det vil fremfor alt også være nemmere, at tiltrække potentielle investorer, hvis virksomheden støtter op omkring miljøet og samfundet.