Fremtidens retail
Stadigvæk flere og flere danskere gør brug af online handel og med god grund, da det er tidsbesparende og ofte billigere. Derfor er det vigtigt, at hvis man vil starte en fysisk butik op, at der er et bindeled mellem den digitale verden og den fysiske. Hvis folk stadigvæk skal tiltrækkes til fysiske butikker er det vigtigt, at ejerne uanset hvilken slags fysisk butik, man skulle være indehaver af, er bevidst om, hvordan digitaliseringen virker. Det handler om, at anvende aspekter af fra begge verdener, hvis man skal overleve som fysisk butik. Det kan blandt andet være i form af brugeroplevelser, som går på tværs af de forskellige kanaler, altså online og offline verdenen.
Hvilke tiltag er mulige som fysisk butik i en verden, der bliver mere og mere digitaliseret? Det kan blandet andet være at behandle de enkelte kunder mere individuelt og i højere grad give dem skræddersyet løsninger. Fremtidens forretning vil i højere grad være baseret på data, omkring hvert individ indenfor målgruppen, hvilket er noget de fysiske butikker bliver nødt til at tage til eftertragtning, hvis de skal klare den stigende digitalisering. Det skal ske både i form af større marketing specifikt henvendt til hvert individ. For det kan lade sig gøre, skal de først og fremmest blive bedre til at spore deres kunder og kende deres købsadfærd. Hvis du har en fysisk butik eller ser potentiale på et bestemt marked, så vil det være favorabelt at alliere sig med nogle, som kan give dig bistand og sparring, heriblandt Business Angels.